tiistai 29. tammikuuta 2013

Kuala Lumpur Special!

Kuala Lumpur 23.12 - 25.12

Saavuimme Vietnamista Malesiaan Kuala Lumpuriin yhden aikaan iltapäivällä. Odottelimme kaveriamme Peteä kentällä jonkin aikaa, vain todetaksemme että olemme eri lentokentillä. Löydettiin kaveri Chinatownin nurkilta notkumasta. Pete oli tuonut suomesta tuliaisia. Turkinpippureita, panttereita ja puolikkaan pullon Jallua. Siis puoliksi juodun pullon Jallua. No matkalla voi jano yllättää. Kämpän etsintää ja safkailua. Sen jälkeen Tommin synttäreiden kunniaksi Jallu auki. Aika rauhalliset synttäribailut.

Jouluaatto. Heti ensimmäiseksi joululounaalla Wendy'siin. Jonka jälkeen nähtiin ne tornit. Eikä käyty edes ylhäällä. Vuoristorata jonkun kauppakeskuksen sisällä. Loppupäivä kämpillä venaamassa seuraavan aamun lentoa kohti hieman halvempaa Thaikkulandiaa. Tarkoitus oli ehkä olla kauemmin Malesiassa, mutta hintataso hieman yllätti.

Ennen aamu viittä ylös ja kohti kenttää. Nähdään Thaikuissa...

Thaimaa

25.12.2012 - 29.1.2013

Saavuimme Krabin kentälle Kuala Lumpurista joulupäivän aamuna seuranamme Pete joka löydettiin hortoilemasta KL:n kaduilta. Sinne saimme kiireellä halvimmat lennot. Siitä suunta jatkui saman päivän aikana Ao Nangin kautta kohti Phuketia ja Patongia, jossa oli tarkoitus hoitaa pari virallista asiaa, jonka jälkeen lähteä vähän rauhallisemmille tonteille. Muutama tuttu hahmokin sattui reitille, Katja-mummo tyttärensä kera joiden naapuriin asetuimme pitämään hieman kuria ettei tytöt ihan hurjiksi heittäydy sekä Minna&Teemu pesueineen/ystävineen naapurirannalta, joiden kanssa Miika kävi Phi Phillä veneilemässä ja pulikoimassa Tommin ja Peten keskittyessä aivan muuhun, eli luultavasti lepäilyyn.Muutaman päivän jälkeen olikin jo mittari täynnä ja päätimme poistua vaihtamaan vuotta Koh Lantalle.

Mukavan aurinkoisen venematkan jälkeen saavuimme Lantalla ja pienen kikkailun jälkeen löysimmekin oikein mukavan bambubungalowin Clayzy House nimisestä mestasta. Ja hintakin oli juuri meille sopivan edullinen. Ja henkilökunta myös. Omistajan apupoikina hääri kaksi ranskalaista reissumiestä, jotka olivat jumittuneet sinne jumittelemaan. Ei me saarella oikein mitään tehty. Pyörittiin mopoilla ympyrää, uitiin ja otettiin aurinkoa. Vuotta vaihdettiinkin sitten koko resortin voimin. Oli paikan El Jefe, apupojat ja kaikki asukkaat. Ensin illallinen jossain ravintolassa ( ei tuu nyt mieleen mikä), jonka jälkeen greisibailaamista biitsillä pikkutunneille asti. Ja tottakai olimme päättäneet liikkua seuraavana päivänä ja merisairaus jo ennen veneisiin astumista oli tosiasia. Pete jatkoi matkaa Koh Lipelle ja Eksyneet Pojat takaisin kohti Phuketia hoitamaan vielä pari juttua ja suunnittelemaan Koh Taolle siirtymistä. Lähtiessään Pete vielä pyöritteli päätä ja totesi "Miten ******* teillä voi olla enään yhtään mitään tallella kun kokoajan hävitätte noita tavaroita?!". Asiaton kommentti meidän mielestä (vaikkakin muutamia kadotuksia siinä tulikin) ja suunnittelimme karatetunnin antamista Petelle. Ei jaksettu. Väsytti!

Patongilta majoitus Lepas Placesta, jota suosittelemme sielläpäin liikkuville. Pari päivää hoideltiin niitä rästijuttuja jotka luonnollisesti osittain jäi hoitamatta, ehtiihän ne... Taolle lähteminen ei sitten ollutkaan niin yksinkertaista kuin ajattelimmme. Mistään ei tuntunut löytyvän bussilippuja enään samalle päivälle. Aikamme pyörittyämme matkatoimistoja ja kioskeja tuloksetta, päätimme heittää reput selkään, ottaa taksi alle ja ajella Phuket Towniin bussiasemalle ja kas kas, liput saatiin heti, lähtö puolen tunnin kuluttua. Niin mahdotonta kun sen piti olla samalle päivälle. Ja säästettiin muutama killinki tässä vielä rahaakin. Bussilla kohti Surathania, josta olisi tarkoitus ottaa yölautta Taolle, jos niitä nyt sattuu menemään ja saadaan siihen liput. No menihän niitä ja tilaakin oli. Rauhallisen keinutuksen saattelemana unta kupoliin ja aamulla aikaisin Koh Taolla.

Majoituksen löytäminen aamulla aikaisin olikin toinen juttu. Saari oli melkein ääriään myöten täynnä ja jokainen resortti ja hotelli tuntui olevan täynnä. Rinkka painoi selässä kolmen kympin lämmössä ja mielessä kävi jo että joudummeko nukkumaan rantsussa. Joku keski-ikäinen mies oli niin joutunut tekemään kun ei kämppää löytynyt. Tai sit se oli sammunu sinne ja se oli meriselitys. Ei auttanut kuin odottaa checkout aikaa ja mennä kyselemään uudestaan. Kämppä löytyi Sairee Beachin nurkilta ihan pelipaikoilta. Seuraavaksi mopedit alle ja tutkimaan saarta. Pieni saari, paljon sukelluskouluja, sukeltajia ja muuta jengiä. Mukavan oloinen mesta.

Ilta jatkuikin Don Detilla tapaamiemme Rikun ja Jonnan luona jälleennäkemistä juhlien. Jo ihan alkuillasta Miika päätti kokeilla Thaimaalaisen kivilattian kestävyyttä omalla päällään. Kivilattia 100 - Miika 0. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kyseiseen päähän tuskin enempää vaurioita saa aikaseksi ja niskakin rupesi jo muutaman päivän jälkeen vähän paranemaan.

Seuraavina päivinä Miikan kirotessa kivilattialle kärsimää tappiota Tommi suoritti Koh Tao Diversilla OWD:n. Snorklailtiin, lojuttiin biitsillä, minigolfattiin ja muuten vaan chillailtiin. Ja kyllä me pari kertaa bailattiinkin mikäli oikein muistamme? Ville ja Anukin piipahtivat omalla lomallaan Taolla ja porukassa näitä edellä mainittuja juttuja touhuttiin...

Muutaman päivän jälkeen päätimme lähteä naapurisaarelle Koh Samuille ilmoittautumaan. Olihan ihan aikomus käydä viisumijuttuja hoitamassa, mut niinku jo Phuketissa, niin myös Samuilla jäi sekin hoitamatta.

Samuilta kerettiin parahiksi viettämään Jonnan synttäreitä. Sitä ennen pieni koulutus, jotta Tommi saa sukeltaa vähän syvemmälle ja dyykki Chumponissa. Ei näkyny valashaita. No ens kerralla.

Synttäreitä vietettiin porukalla paikallisessa Hacienda merkkisessä anniskeluravintolassa. Ei oikein muisteta mitä siellä tapahtu. Mutta kaikilla oli vähän tukka kipeenä seuraavana päivänä. Johtu varmaan kuumasta ilmasta ja nestehukasta.

Loppuaika saarella menikin samoissa merkeissä. Ei siis synttäreitä juhliessa, vaan saarta kierrelessä ja snorklaillessa. Kaikki loppuu aikanaan ja niin loppuu myös meidän viisumi Thaimaassa. Itseasiassa loppui jo kuusi päivää sitten. No tästä selvittiin rahalla, eikä häkki vielä heilahtanut. Lautta ja bussi alle ja Phuketiin venaamaan lentoa Singaporen kautta Australian Darwiniin. Sieltä meillä on noin 3 viikkoa aikaa suoritua jotenkin Sydneyyn.

Palataan siis jostain päin Ausseja.